الأستاذ.. رمضان عبدالله احمد.. يكتب... مايكُنش صَدَقَة.

 مايكُنش صَدَقَة

      ______________

نفسي لما بقول بَحبِك 

تصدقيني

يبقى حبي جوه قلبك 

بيواسيني

لو  بعدت عنك  اتوه

تندهي وتقولي هاتوه

وتقولي  لهم  اسألوه

عن الحب... وعرفيني 

      ________

نفسي تبقي معايا صادقة

زي مع نفسك تمام 

ونبضك مايكنش صَدَقَة 

ف الهوى ولا  الغرام 

صَدّك قاتل للي فينا 

سهّرنا وتاعب عينينا 

والعوازل جايه علينا 

ف الحقيقة وف الأحلام

       __________

حبيبتي أنا شايف  ف عينيكِي.

دموع بتقولي  ماتمشيش 

بتقولي وحياة عِينيك ......

الهجر مابيرحمنيش

وبراجع نفسي  وانا ماشي

وببكي  وانتي  مدرياشي

ياما نَدَهت عليكي حياتي 

وسمعتيني ولا سألتيش

    ___________

انتي عمري وروحي وقلبي 

وكل شيء حلو  ف حياتي 

انتي نسمة صافيه ياحبي 

انتي أنا والهنا  لذاتي 

في بعدك بكون ف عذاب 

بنسى نفسي و الصّحاب

ولا يبقالي إلّا الصِعاب 

وأفضل تايه ويا  آهاتي

   __________

بقلم الشاعر /رمضان عبدالله أحمد



تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر.. محمد دومو.. يكتب... لن يراها قلبي.

....لحظة استيعاب🌻