....الله هي🖤


 

الكاتب_ الشاعر رفعت التميمي_ يكتب

🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

الله، هيَ، الله هيٓ،،

  هيٓ اللي انا شفتها بأحلامي،

 معقول اصحى ألاقيها قدامي. 


 لا مش ممكن كنت اتصور، 

ولا انا نايم ودي اوهامي، 

من لحظة فيها كنت بفكر،

  يوعدني بيها الله لغرامي. 


بنفس رموشها الحلوة الكَحلة، 

وخدودها السكر عنابي،

 من شفايفها البسمه بتحلى، 

وعسلها المقطوف مش عادي. 


الله هيَ الله هيَ،

 هيَ اللي انا يوم اتمنيتها، 

ودعيت ربي انولها مرادي، 

في طريقي وبالصدفة لقيتها، 

حسها قلبي ودق فؤادي. 


منا في حلمي حافظ مشيتها، 

ليها قوام يتهزلو وادي، 

اللي خلق ابدع في صورتها، 

يشوفها عجوز بيرد شبابه. 


الله هيَ الله هيَ. 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نص غنائي بقلم / الشاعر رفعت العربى التميمي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر.. محمد دومو.. يكتب... لن يراها قلبي.

....لحظة استيعاب🌻