...فضفضة قلب🌻


 

 الكاتب_ عبد الله العزالي

🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

♡ فضفضة قلب ♡

عاشق 

نظرة عين تغيرني

وبسمة حلوه تجنني

... 

مجنون

فكرت في يوم أكون ساكت

خفت يروح مني العمر وانا 

ميت

اصل السكات موت رسمي وإزاي

بدون كلام يكون العمر

وآه ياني لو اتكلمت أخاف اللوم يموتني

ويقولوا عليا واد مجنون

أصل كلامي كله عقل 

والعقل

الآن مش مطلوب

... 

مجنون ده انا عارف نفسي

فالعقل عندي كدا سارح

وسايبني اعيش العمر  كيف 

مايكون

.. 

حياة 

عايش أنا بتعجب من فجر 

براحته

على هواه ماشي 

وحاجب عنا ضوء الشمس

وأنا اللي بتعجل ظهور النور 

وبشتاق كتير للصبح 

مع إني بحب الليل

لكن العشق هجر قلبي وبدون 

العشق 

يبقى الليل ملوش لازمة

فيافجر اشرق علينا بأنوارك  

وخد معاك الشوق بعيد عني

فالهجر منهم  قتل قلبي

وبقى الليل كله مواجع 

لقيت نهاري بيقول  لأ

مفيش نهار لك تاني

عشقت الليل ونستني 

يبقى ملكش عندي حق

.... 

فرجعت تاني لسكاتي 

وحبيت صوت الصمت

احترت ياناس في حالي 

ولنفسي قلت وقلت

آه ياني من نفسي 

مجنون يمكن 

ولايمكن لي رجع العقل

..... 

عبدالله العزالى  .

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر.. محمد دومو.. يكتب... لن يراها قلبي.

....لحظة استيعاب🌻