... خلص الكلام🌼


 

   الكاتب المتألق _ الشاعر أ.مروان هلال

🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

خلص الكلام

وف لحظة القلب بان

بيتغير ومالوش أمان

كنت فاكر إن الدنيا ضحكتلي

لقيت القسوة فيها من غير ميزان

الكل بينقِّي اللي محتاجه من قلبك

ومن غير رحمة يضحكلك ويخْلي مكان


لكن الدنيا دوارة... 

أكيد هتوزع الحرمان 

ويوم مهتيجي تبكيلي 

هرد وأقولك كان زمان

هتتندم على حبي  

وتتمنى لحظة من ودي 

وتملا دموعك البستان 


ويشهد عليك وردي وفروعه

وكل روايحه والألوان 

بتطلع كل يوم حجة عشان تهرب

مفيش مشكل ...

عيش وكأني في النسيان 

طب يا ترى هتعيش مرتاح 

       مظنش...

كل دي أوهام

لو كنت فاكر إني هترجى فيك قلبك

أكيد غلطان....

أنا قلبي غلاه أعلى من الإنسان 

معاك أنا هدتهولك 

وكان ردك لهديتي حرمان 

بدعيلك تكون مرتاح من غيري

كنت طيري ...

لكن ...أنا في قلبك مليش مكان

بقلم مروان هلال

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر.. محمد دومو.. يكتب... لن يراها قلبي.

....لحظة استيعاب🌻