الأستاذة.. ميرفت هلال.. تكتب..أنا وحشاني.

 أنا وحشاني !!


صحيح وحشاني 

ضحكتها و براءتها ...

وصوت بيرن في

الجدران برقتها ... 

و بسمة تفرح الزعلان

دي بسمتها ... 

و قلب كله خير

و سلام لدنيتها ...

حقيقي وحشاني

نفسي بطيبتها ...

بعفوية و حرية

فراشة تلون

الدنيا بطلتها ...

سحابة حزن غطتها ... 

تزيحها بكل

قوتها و حدتها ...

لكن اديها النونو 

مش قادرة تفرحها .. 

و سايبة الدنيا تجرحها ..

تمرجحها ...ف يوم عالي

و يوم في الواطي تدبحها ...

وحشتني و الله نفسي

زمان بأفراحها ...

و مهما هقول

لا عمر الزمان يرجع 

و لا الضحكة 

اللي مرسومة بالألوان

هترد فرحتها 

و لا الكحل 

اللي في عنيها 

هيرد دمعتها 

خلاص فات الأوان 

وراها القدر ألوان

دايما حافظ لسكتها

و مهما زود في الحمول

لو دورت جوايا

أكيد هلاقي نفسي زمان 

بضحكتها و براءتها 


بقلمي ميرڤت هلال



تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر.. محمد دومو.. يكتب... لن يراها قلبي.

....لحظة استيعاب🌻