قلبي بيرقص بقلم زينب سليم أحمد

(((❤️ قلبي بيرقص ❤️)))
===================
قلبي معاه بيطير م الفرحة .. وبيرقص على صوت دقاته
واحلم إني عروسة بطرحة . . . واني حبيبته وكل حياته
وبشوف نفسي وانا وياه . . عايشة في حلم انا بتمناه
وسنين عدت بستناه . . . . يسعد قلبي بكل حالاته

ياما انا عشت كتير أوقات . . ولاشاف فيها القلب سعادة
كنت يادوب بسمع دقات . . . ولا كان فيها دقة زيادة
بس عيوننا لما اتقابلوا . . . . دقات قلبي زادت قبله
وبقيت شمس حياته وضله .. وفرحة قلبي صبحت عادة

لفي يادنيا معانا بفرحة . . . خلي قلوبنا تملي سعيدة
خلي جناين حبنا طارحة . . . أجمل حلم ونسمة وليدة
ياما شبعنا  سنين  حرمان . . . دوقنا  المر  اشكال  وألوان
عدى  علينا  كتير  أحزان   . .  وياما حلمنا  بدنيا  جديدة 

حاسة إني في أجمل حلم  . . . من  كتر  حلاوته  وجماله
حد يقولي الجنة  دي علم  . . .  هانعيش  فيها عُمر  بحاله
احنا قلوبنا خلاص اتواعدوا . . وبإخلاص وبحب اتعاهدوا
 أى طريق للبُعد هاسدوا  . . أصلي انا عشت احلم  بوصاله
     ==============================
                  بقلم //  زينب سليم أحمد ......

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر.. محمد دومو.. يكتب... لن يراها قلبي.

....لحظة استيعاب🌻